Kan læring planlegges?

arbeid med læreplaner - hva, hvordan og hvorfor

av (forfatter).

Gyldendal akademisk 2002 Heftet

Gjennomsnittlig terningkast: 3.00 (1 terningkast.)

33 bokelskere følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos Akademika Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra Den Norske Bokdatabasen

Denne innføringen gir læreplanteoretisk bakgrunnskunnskap for læreplanarbeid i skolen, og i offentlig og privat virksomhet. Boka retter seg spesielt mot læreplanarbeid etter L97. Boka henvender seg primært til lærerstudenter, men vil kunne være nyttig for alle som skal planlegge undervisning. Med litteraturliste.

Omtale fra forlaget

Boka retter seg spesielt mot arbeid med læreplaner i norsk grunnskole etter L97. Den gir nyttig kunnskap til alle som har planlegging av undervisning som oppgave. Boka gir læreplanteoretisk bakgrunnskunnskap, kategorier å tenke i og modeller å arbeide ut fra. Oppmerksomheten rettes mot den teoribaserte, profesjonelle og autonome læreren. Fremstillingen er fylt med konkrete henvisninger, først og fremst til det nye læreplanverket for grunnskolen og til vurderingsmeldingen.

Bokdetaljer

Forlag Gyldendal akademisk

Utgivelsesår 2002

Format Heftet

ISBN13 9788205304031

EAN 9788205304031

Språk Bokmål

Sider 236

Utgave 4

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokelskeres terningkastfordeling

0 0 0 1 0 0

Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Du vil kanskje også like

  • "Å være digital i alle fag" av Hildegunn Otnes
  • "Historiedidaktikk - en håndbok for studenter og lærere" av Erik Lund
  • "Begynneropplæringen - fagdidaktikk for barnetrinnets matematikkundervisning" av Marit Johnsen- Høines
  • "Sosial kompetanse og problematferd i skolen - kompetanseutviklende og problemløsende arbeid i skolen" av Terje Ogden
  • "Læringsstrategier - søkelys på lærernes praksis" av Eyvind Elstad
  • "Religions- og livssynsdidaktikk - en innføring" av Helje Kringlebotn Sødal
  • "Læreren i etikkens motlys - innføring i yrkesetisk tenkning og praksis" av Trygve Bergem
  • "Vurdering for læring i klasserommet" av Trude Slemmen
  • "Elevens tekst - et utgangspunkt for skriveopplæring" av Dagrun Skjelbred
  • "To eller flere - basiskunnskaper i gruppepsykologi" av Peik Gjøsund
  • "Retorikk i skolen" av Jonas Bakken
  • "Spesialpedagogikk" av Edvard Befring
Alle bokanbefalinger for dette verket

Andre utgaver