Omtale fra forlaget
Toppfotballen har gjennomgått en dramatisk kommersialisering desiste 20 årene. Samtidig har de sosiale praksisene på tribunenendret seg ideologisk og kulturelt. Hvorfor oppstår konflikter mellom supportere, klubber og forbund om hvordan fotballen bør utvikle seg? Har supporterne makt? Boka rører ved en rekke temaer: identitet, kommersialisering, globalisering, sikkerhet, vold, kjønn og kropp. Den rommer sosiologi, antropologi, historie, religionsvitenskap, idrettsvitenskap og arkitekturteori. Redaktørene er ledende norske forskere på feltet, og blant bidragsyterne er tre internasjonale profiler: Richard Giulianotti, Gary Armstrong og TorbjörnAndersson. Boken er nyttig lesning for studenter og forskere innen samfunns- og idrettsvitenskap og for alle som er opptatt av forholdet mellom publikum, idrett og samfunn.
Forlag Akademika
Utgivelsesår 2012
Format Heftet
ISBN13 9788251929325
EAN 9788251929325
Språk Bokmål Nynorsk Flerspråklig Svensk
Sider 303
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket