Kammerspill

en thriller med Rolf B. Wegner i hovedrollen

av (forfatter) og Finn Bjørn Tønder (forfatter).

Fagbokforlaget 1997 Innbundet

Forfatterne forsøker å rekonstruere det som skjedde i den såkalte Wegnersaken Bergen. Gjennom bl.a. etterforskningsdokumenter belyser de spørsmål som konflikten mellom politimester Rolf B. Wegner og politikorpset i Bergen og om Wegner brukte sin makt for å la en annen gå fri. Illustrert.

Hvorfor er det krig mellom politimester Rolf B. Wegner og resten av politikorpset i Bergen? Er det en vanlig arbeidskonflikt? Etterdønninger av politivoldsdebatten? Forsøkte virkelig Wegner å bruke sin makt til å la en annen kong Salomo gå fri? Og dolket han sine egne i ryggen da han innså at rådmannen ville bli tiltalt? Bergens Tidende-journalistene Haakon B. Schrøder og Finn Bjørn Tønder forsøker ikke å gi svarene i denne boken. Det overlater de til leseren selv å gjøre. Men gjennom undersøkende journalistikk og bunker med fortrolige etterforskningsdokumenter mener de å ha klart å rekonstruere hva som virkelig skjedde i den såkalte Wegner-saken i Bergen. Leseren tas dermed med inn på de lukkede møtene, får være flue på veggen både på Wegners kontor og hos alle de andre involverte. Haakon B. Schrøder (30) har jobbet som kriminaljournalist i Bergen siden 1989. Han har arbeidet i Bergens Tidende siden 1993, da han kom dit fra Bergensavisen. Schrøder har også arbeidet som radioreporter. Finn Bjørn Tønder (39) har jobbet som journalist i Bergen siden 1977, de fleste årene som kriminalreporter. Han har bakgrunn blant annet fra Morgenavisen, radio og fjernsyn. Kom som krimreporter til Bergens Tidende i 1985.

Forlag Fagbokforlaget

Utgivelsesår 1997