Kamilla og Sebastian

av (forfatter) og Kari Vinje (illustratør).

Luther 2001 Innbundet

Dette er de to første bøkene om Kamilla. Her møter du ei lita jente som heter Kamilla, og en stor tyv som heter Sebastian. Til å begynne med vet ikke Kamilla at Sebastian er en tyv, hun tror han bare er en snill mann som hjelper barn. Sebastian er jo snill, men hvordan går det når Kamilla oppdager sannheten? Fortsetter i Tyven og tyvebarnet og Den lille spionen.

Barnebokforfatteren Kari Vinje fyller 70 år i år, og vi feirer jubileet ved å gi ut noen av hennes beste bøker i helt nye drakt.
Denne boka inneholder to populære bøker fra Kamilla-serien. Det er "Den vesle jenta og den store tyven" og "Kamillas venn".
Begge bøkene har fått Kirke- og undervisningsdepartementets barnebokpris og er filmatisert.
Her blir vi kjent med ei lita jente som heter Kamilla og en stor tyv som heter Sebastian.
Til å begynne med vet ikke Kamilla at Sebastian er en tyv. Hun tror at han bare er en snill mann som hjelper barn. Og Sebastian er jo snill, MEN .
Les om det merkelige vennskapet mellom Kamilla og tyven!
Gled deg over at det gode vinner til slutt, og kos deg med forfatterens egne tegninger!

Forlag Luther

Utgivelsesår 2001