Kald måne over Canis Lupus

av (forfatter) og Jon Bøe Paulsen (forfatter).

[s.n] 2017 E-bok

«Livet representerer en oppmålt periode. Døden er det ikke...» Uttalt som en melankolsk hvisken. Knapt hørbart, men Spidsberg oppfattet det. Mørket hindret ham i å se hvor det var blitt av pistolen.

Elverum by som fra før er splittet av ulvesonen rystes av drap. Den lokale politibetjenten Svein Spidsberg oppdager skjulte nettverk og ser en mulighet for oppklaring ved samarbeid med Oslo journalisten Ola Vale. Mistanken til at noen beleilig har utnyttet den betente rovdyrkonflikten styrkes uten at de aner hvordan de risikerer livet der de nærmer seg morderen.

Kald måne over Canis Lupus er etter mitt skjønn en veldig god tekst. Den har det meste som kjennetegner en god krim, og er spennende fra begynnelse til slutt. Forfatterne makter å skape en stemning som bærer teksten igjennom, uhyggen og usikkerheten er til å ta og føle på. Her er også et svært så engasjerende persongalleri som fenger leseren fra første til siste møte. Plot og intrige er godt gjennomført, jeg leste teksten med spenning, engasjement, nysgjerrighet, forferdelse og glede. (Jeg må tilføye at jeg ikke kjedet meg et øyeblikk.) Utdrag konsulentuttalelse forlaget Vigmostad & Bjørke 22/6 2015.

Forlag [s.n]

Utgivelsesår 2017