Kaktus

av (forfatter) og Mona Berge (oversetter).

HarperCollins 2022 Heftet

Susan Green er litt som kaktusene hun samler på - det er rett og slett best å ikke komme for nær. Men det er aldri for sent å blomstre, selv ikke for en piggete kaktus.

Førtifem år gamle Susan liker når ting er forutsigbare og i plettfri orden, og overraskelser er det verste hun vet. Så da moren hennes uventet går bort, samtidig som Susan oppdager at hun er gravid, skjer det hun frykter aller mest: Hun er i ferd med å miste kontrollen.

Mens termindatoen nærmer seg, raser Susans verden sammen. Overraskende nok er det hos Rob, den litt suspekte, men godhjertede vennen til broren, at hun finner støtte. Kanskje er dette sjansen hennes til å finne kjærligheten og lære seg å elske seg selv - hvis hun tør å slippe taket.

Sarah Haywood ble født i Birmingham og har studert juss. Hun har jobbet som blant annet som advokat og rådgiver. Nå bor hun i Liverpool med mannen og to sønner. Kaktus er hennes første roman.

«Alle som elsket Eleanor Oliphant har det helt fint kommer til å elske Kaktus.» Red Magazine
«Besynderlig, pikant og utrolig lesbar.» Sunday Mirror
«Fantastisk morsom.» The Lady