Kakling i kjøkkenhagen

Gubben og katten

av (forfatter), Anne Einan (oversetter), Sigve Bøe (oppleser), Svein Tindberg (oppleser), Sigrid Huun (oppleser) og Thomas Frykberg (musiker).

Gammafon 2002 CD

Dette er en fortelling om Gubben og katten. Gubben Pettersen står i kjøkkenhagen og kikker og kjenner på jorda. I dag skal han så grønnsaker og sette poteter, sier han til Findus som løper rundt og skremmer biller.

En makeløs fortelling om når Pettersen sår grønnsaker og Findus setter kjøttboller. Det blir et lurveleven når kjøkkenhagen plutselig får besøk av høner, kuer og en gris.

Dette er en dramatisering med musikk og lydeffekter.

Lydbøkene om Gubben og katten er basert på Sven Nordqvists populære barnebøker. De norske innspillingene er gjort med Sigve Bøe (forteller), Svein Tindberg (gubben Pettersen) og Sigrid Huun (katten Findus). Pettersen og Findus er populære figurer i den norske barnebokverdenen. I lydbøkene kan du følge Pettersen og katten Findus på en rekke spennende og morsomme eventyr.

Forlag Gammafon

Utgivelsesår 2002

Format CD

Det blir mange barnebøker iløpet av et år, og her er noen av "litjens" favoritter i 2010. Kanskje lista kan brukes som inspirasjon i disse julegavetider? Bøkene står i tilfeldig rekkefølge.