Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Denne boken inneholder artikler om faglige og pedagogiske utfordringer i utdanningen av jurister. Artiklene spenner fra fagdidaktiske grunnlagsutfordringer til spesifikke teknikker, evaluering av læringsmiljø, eksamen og studieplan basert på problembasert læring. Med litteraturlister.
Omtale fra forlaget
Her settes det fokus på faglige og pedagogiske utfordringer i dagens juridiske utdanninger.
Utdanningen av jurister har hittil fulgt tradisjonelle mønstre, selv om det tidvis har vært diskusjoner i juristmiljøer både innenfor og utenfor fakultetene om hva som bør og må endres. Det juridiske fakultet, Universitet i Bergen, arrangerte i november 2008 en nordisk konferanse på temaet. Deltakelsen var stor, og foredragene så gode, at ideen om å samle dem som artikler i en bok ble en realitet. Artiklene spenner bl.a. fra fagdidaktiske grunnlagsutfordringer til spesifikke teknikker, evaluering av læringsmiljø, eksamen og studieplan basert på problembasert læring.
Forlag Gyldendal akademisk
Utgivelsesår 2010
Format Heftet
ISBN13 9788205404854
EAN 9788205404854
Språk Bokmål Flerspråklig Dansk Svensk
Sider 166
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket