Jotunheimen

Bygdin, Gjende & Besseggen

av (forfatter) og Julia Helgesen (forfatter).

Glittertind forl. 2007 Innbundet

I boka presenteres naturen og turmulighetene i områdene rundt Bygdin, Gjende og Besseggen, og inneholder informasjon om både kjente og ukjente steder, stier, topper, vann, breer og botner. Dette er den første boken av fire om Jotunheimen. Med kart.

Bli med på en fascinerende reise til den mest besøkte delen av Jotunheimen. Dit Ibsen sendte Peer Gynt på et vanvittig bukkeritt, der Jo Gjende hadde sine jaktmarker, Gjendine sang sine bånsuller og der hundretusener hver sommer får et kortere eller lengre møte med fjellet. I boka presenteres naturen og turmulighetene i området grundig, ledsaget av detaljerte og fargerike kart samt tallrike flotte bilder fra alle årstider. Til sammen gir dette en vakker og fyldig presentasjon, både av kjente steder som Bygdin, Gjende og Besseggen, men også av langt mer ukjente stier, topper, vann, breer og botner. Alle bilder i boka er lakkert for best mulig gjengivelse.

Forlag Glittertind forl.

Utgivelsesår 2007