Jinx

av (forfatter) og Lisa Charlotte Baudouin Lie (oversetter).

Gyldendal 2005 Innbundet

Alle i Jinx' liv har en historie å fortelle. Det handler om sorg og kjærlighet. Kjærligheten mellom venner, mellom svikefull far og datter, kjærligheten til en utviklingshemmet søster, kjærligheten til en kjæreste, og den store kjærligheten som brått blir til sorg.

Å være en ulykkesfugl - diktroman som holder fast. Ikke bli kjent med meg.Ikke bli sammen med meg.Ikke elsk meg.Pass på!Jeg er JinxI en vever verseroman rulles en tragisk, men likevel vakker historie opp. Jinx er 17 år og heter egentlig Jen. HET egentlig Jen før alt begynte å gå galt. Jinx betyr forbannelse. Hennes liv kretser om kjærligheten .; den enkle kjærligheten, den vanskelige kjærligheten. Hver side eller hvert «dikt» blir et kapittel. Et anslag. En stemning. En hendelse. En særegen karakteristikk. Et poetisk forløp. Avdekninger etter avdekninger av et ungt liv, der et modig håp spirer i alt det tunge. Språklig og litterært er boken en sann vitamininnsprøytning.

Utgivelsesår 2005

ISBN13 9788205339118