Jeshua

menneskesønnen

Uranus 2007 Innbundet

Bokas jeg-stemme er Jesus fra Nazareth. Selv presenterer han seg som Jeshua. Han forteller om sine unge år og om sitt voksne liv fram til den brutale avslutningen. Gjennom historien blir vi kjent med hvem han var og høre om læretiden han måtte gjennom før han ble Jesus Kristus.

Hvem var Jesus Kristus, tømmermannen som ble helbreder og profet?
Jeshua . Menneskesønnen gir oss kanskje svar på dette spørsmålet.

Bokens jeg-stemme er Jesus fra Nazareth. Selv presenterer han seg som Jeshua.
Jeshua forteller om sine unge år og om sitt voksne liv fram til den brutale avslutningen. Gjennom historien i denne boken får vi bli kjent med hvem han var og høre om læretiden han måtte gå gjennom før han begynte sin gjerning og ble Jesus Kristus.
Det ble hans skjebne, hans liv, å formidle til mennesket hvor storslått, altomfattende og kjærlig GUD . Skaperen . er. Og at mennesket er uløselig knyttet sammen med resten av skaperverket.
Jeshuas lære om at Guds rike finnes inne i eder forstår vi til fulle når vi blir kjent med den arven han ønsket å etterlate seg. Hans lære er inkluderende, ikke fordømmende og ekskluderende.
Jeshua stilte seg aldri over menneskene. Ikke den gang, ikke nå. Hans budskap til oss kan gjøre oss til bedre mennesker og gi oss indre fred dersom vi til fulle vil akseptere og forstå de sannheter og den kjærlighet han formidler.
Jeshua fordømmer ingen, det gjorde heller ikke Jesus Kristus.

Jeshua . Menneskesønnen er Bente Bendiktsens (f.1958) første bok. Forfatteren viser stort mot ved å skrive historien om et menneske mange mener å kjenne godt.

Jeshua . Menneskesønnen minner oss om sannheten i at den som vil skape forandringer må begynne med seg selv.

Forlag Uranus

Utgivelsesår 2007