Jernkledde menn ; David Balfour ; Fjellenes konge ; Herren til Ballantrae

av (opprinnelig forfatter), Robert Louis Stevenson (opprinnelig forfatter) og Edmond About (opprinnelig forfatter).

Egmont serieforl. 2008 Innbundet

Inneholder tegneserieutgaver av fire romaner. Jernkledde menn foregår på engelsk 1400-tall, riddertidens høydepunkt. Dette er en historie hvor ridderne er edle, gode og noble og deres idealer holdes høyt. David Balfour forteller om den unge Davids skjebne i en turbulent og konfliktfylt periode av Skottlands historie. Fjellenes konge er en satirisk beretning fra 1800-tallets Hellas, hvor landveisrøvere og politi lever i nesten harmonisk sameksistens. Herren til Ballantrae tar opp menneskets splittelse mellom godt og ondt, representert her ved de to brødrene Henry og James Durie.

Forlag Egmont serieforl.

Utgivelsesår 2008

Serie Illustrerte klassikere (15)

• "Lucifers evangelium - spenningsroman" av Tom Egeland