Jeg er der Jesus er

himmelen, evigheten og livet etter dette

av (forfatter) og Ellen Ofte Jakobsen (oversetter).

Hermon 2016 Innbundet

NÅR JEG DØR, FORTELL ANDRE AT JEG HAR GÅTT FOR Å VÆRE MED MIN HERRE OG FRELSER; JESUS KRISTUS .

Billy Graham forkynner ikke lenger for store folkemengder rundt om i verden, men hans hjerte slår fortsatt med like sterk overbevisning om at han skal tilbringe evigheten sammen Jesus Kristus, verdens Frelser. I "Jeg er der Jesus er" oppfordrer han oss alle på det sterkeste til å tenke over hva dette evige håpet innebærer - og til å få del i det.

Samtidig som Billy Graham opplever at synet blir dårligere, står Himmelens herlighet stadig klarere og mer strålende for hans indre blikk. Og når spørsmålet om hvor Himmelen er, dukker opp, svarer han med visdom: «Himmelen er der Jesus Kristus er - og snart skal jeg være der sammen med Ham.»

Fra Jesu lepper - verdens gjenløser - ble det største løftet menneskeheten noen gang har blitt gitt uttalt: «La ikke deres hjerte forferdes! Tro på Gud og tro på Meg! I Min Fars hus er det mange rom. Hvis ikke, ville Jeg ha sagt dere det. Jeg går for å gjøre i stand et sted for dere. Når Jeg har gått bort og gjort i stand et sted for dere, skal Jeg komme igjen
og ta dere til Meg. For der Jeg er, der skal også dere være.» (Johannes' evangelium 14,1-3 ).
Rett etter sin 95-årsdag proklamerte Billy Graham med overbevisning: «Når jeg dør, fortell andre at jeg har gått for å være med min Herre og Frelser; Jesus Kristus - det er der jeg er.»

Forlag Hermon

Utgivelsesår 2016