Jaktvett

skikk og bruk for jegere

av (forfatter) og Aake Nystedt (illustratør).

Naturforl. 2001 Innbundet

Forfatteren belyser, på sin særegne måte og med mye humor, en rekke situasjoner som kan oppstå under jakta. Som eksempel kan nevnes: Hvordan forholde seg til personer som ikke kan fordra jakt (og jegere), argumenter du kan bruke for å forsvare jakta, hvordan du kan holde motet oppe - til tross for alle lover og regler som regulerer jakta, hvordan fordele byttet, osv.

Jaktvett . skikk og bruk for jegere er en utradisjonell bok om jakt og jegere. Knut Brevik belyser, på sin særegne måte, en rekke situasjoner som kan oppstå under jakta. Som eksempel kan nevnes:
Hvordan forholde seg til personer som ikke kan fordra jakt (og jegere). Forfatteren gir slående argumenter du kan bruke for å forsvare jakta.
Hvordan holde motet oppe . til tross for alle lover og regler som regulerer jakta.
Hvordan fordele byttet . stort eller lite.
Hva sa du? For sent innser du at hørselsvernet skulle ha deltatt på jaktturene.
Ettersøk til besvær.
Fatale skudd. Sørg for sikker jakt!
Den store revejakta . humoristisk historie om hvordan gluggejakt på Mikkel kan arte seg.
Hvordan holde ut med jaktkamerater som er verdensmestere. Ulike jegertyper tas på kornet.
Det handler om å jakte med forstand. Dette er en alvorlig bok . med mye humor.
Tegneren Aake Nystedt har med sin vittige strek illustrert ulike jaktsituasjoner slik at jegeren vil nikke gjenkjennende.

Forlag Naturforl.

Utgivelsesår 2001