Jakten på vintergullet

av (forfatter), Jean Issartel (medforfatter) og Bente Rismo (oversetter).

Absolutt forlag 2018 Innbundet

Jakten på vintergullet er en personlig og sympatisk fortelling fra en person og vinner utenom det vanlige. Ved å dele sine erfaringer og tanker om hva han har vært i gjennom, hans svakheter, mentale styrke og kjærlighet til familien gir oss et bilde av en veldig målbevisst idrettsutøver. Martin gir sin ærlige beretning som den personen og utøveren han er. Som utøver er han dedikert, målbevisst og dristig, og han er heller ikke redd for å gå nye veier i treningsarbeidet. Han er en kulturbærer og et godt forbilde for yngre utøvere. Tiden fra da han bestemte seg for å bli verdens beste skiskytter og frem til i dag, har vært en reise preget av å gjøre lek til alvor. I en alder av 29 år er han en skiskytterlegende og har plass som en av de aller største franske idrettsutøvere gjennom tidene. Hittil i sin karriere har han vunnet flest olympiske gullmedaljer for Frankrike i Olympiske vinterleker og innehar rekord på antall World Cup seiere både totalt sett og pr år. Han gir en rekke skildringer om mennesker som har betydd mye for ham, blant annet hans forhold til sin bror Simon, skiskytterkamerat Emil Hegle Svendsen og nesten et helt kapittel om Et skimonster ved navn Ole Einar Bjørndalen!

Forlag Absolutt forlag

Utgivelsesår 2018