Jærsk turbok

100 turmål i Klepp, Time og Hå

av (forfatter) og Ida Jaarvik Hetland (foto).

Jæren forlag 2021 Slide bound

JÆRSK TURBOK

100 TURMÅL I KLEPP, TIME OG HÅ

På Jæren er vi så heldige å ha tilgang til både skog, fjell og strand i umiddelbar nærhet. Dette unike mangfoldet er representert i «Jærsk Turbok» med sine 100 turmål i Klepp, Time & Hå. Her vil du som kjenner Jæren finne både kjente og ukjente turmål, og planlegger du et turbesøk på Jæren for første gang er det hele 100 steder å velge blant!

I Jærsk Turbok finner man en blanding av enkle turmål for nysgjerrige barnehagebarn til toppturer for de ivrigste mosjonister. Du får tips hvor lunsjen kan nytes under en gapahuk på en regnfull høstdag, eller hvor du bør ta med deg bøtte og hov for å fange krabber. Hensikten er at boken skal fungere som et praktisk verktøy for den turglade - enten du er liten eller stor. Felles for turmålene er at de er kortreiste og krever minimalt med planlegging.

Vårt mål er at denne boken vil inspirere mange til flotte turopplevelser på Jæren året rundt.

God tur!

Forlag Jæren forlag