Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka handler om bedriftens strategiske og kreative utnyttelse av informasjonsteknologi. Boka blander teori med praktiske erfaringer fra norske og skandinaviske bedrifter. Den er skrevet som innføringsbok, samtidig som den går i dybden i enkelte temaer som internett. Har litteraturliste og stikkordregister.
Omtale fra forlaget
IT på norsk handler om bedriftens strategiske og kreative utnyttelse av informasjonsteknologien basert på forståelse av egen konkurransesituasjon og evne til å utnytte teknologien i organisasjonen.
Erfaringer fra såkalt strategisk IT-bruk så langt, er at det konkurransefortrinn som bedriften oppnår, fort tapes . enten fordi konkurrentene "kopierer" løsningen, eller fordi bedriften ikke klarer å legge forholdene til rette for en hensiktsmessig anvendelse av teknologiløsningen.
Det er også et åpenbart behov for å sette erfaringer med IT inn i et norsk perspektiv, basert på norske forutsetninger og norsk egenart, for å forbedre de enkelte bedrifters evne til å hevde seg i en internasjonal konkurransesituasjon.
IT på norsk fokuserer på å bringe frem norske og skandinaviske erfaringer med strategisk bruk av IT, inkludert de nye anvendelsesområdene som Internett-utviklingen representerer. Det er lagt vekt på å finne frem til spesifikt norske analyse- og strategiteknikker.
Formålet med boken er å hjelpe bedriftsledere og IT-sjefer til å bruke nye teknikker og hjelpemidler for å oppnå strategisk utnyttelse av moderne informasjonsteknologi.
Boken er velegnet til undervisning i ledelsesfag på høgskolenivå.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2001
Format Heftet
ISBN13 9788215000404
EAN 9788215000404
Språk Bokmål
Sider 276
Utgave 2
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket