Omtale fra forlaget
Informasjonssamfunnet er i ferd med å utspille sin rolle. Økt tilgang på informasjon er ikke lenger ensbetydende med økt effektivitet snarere tvert imot. Vi står nå på terskelen til kunnskapssamfunnet der kunnskap er den viktigste ressursen i næringsliv og forvaltning.
Kunnskapsbedrifter lever av å utvikle og bruke kunnskap. Denne boken viser hvordan informasjonsteknologi kan støtte kunnskapsbedrifter i deres kunnskapsforvaltning (knowledge management) i et strategisk og ledelsesorientert perspektiv. Boken tar utgangspunkt i kritiske utfordringer innenfor ITledelse i bedrifter i dag. Andre kapittel drøfter bokens kjerne, som er ITstøttet kunnskapsforvaltning. Deretter følger kapitler om strategisk ITplanlegging og ITsjefens lederroller.
Denne boken er skrevet for alle ITstudenter ved norske høyskoler og universiteter. Det er ingen innføringsbok: den passer best mot slutten av et flerårig ITstudium i fag knyttet til strategi og ledelse. Boken er også skrevet for ITsjefer og for den gruppen profesjonelle som arbeider med og selger kunnskap. Et eksempel som brukes i denne boken, er advokater i advokatfirmaer.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2000
Format Heftet
ISBN13 9788251839457
EAN 9788251839457
Språk Bokmål
Sider 160
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket