Iqbal Farooq og den indiske superchipen

av (forfatter), Lars-Ole Nejstgaard (illustratør) og Dagfinn Foldøy (gjendikter).

Gyldendal 2010 Innbundet

En liten, elektronisk superchip har havnet i Danmark i selskap med en indisk elefantekspert. Superchipene kan spore opp elefantene i zoo hvis de skulle stikke av. Men da Iqbal får tak i én av dem, viser det seg at chipen er utrolig mye kraftigere enn som så - faktisk er den svaret på verdens energiproblemer, og dermed verdt mange milliarder. Men typisk nok tiltrekker denslags oppdagelser seg også mange lyssky individer, og Iqbal er snart i sentrum av en mildt sagt opptrappet konflikt. Dette er den tredje boken om Iqbal Farooq.

Den tredje boka om Iqbal Farooq; eller: Nok et fyrverkeri av en røverroman fra det flerkulturelle Skandinavia.

Ytterligående imamer i pysjamas, en svindler fra Congokiosken og en kasse bazookaer fra en nærliggende kaserne er bare noen av ingrediensene i denne fullstendig vanvittige historien om Iqbal Farooq og familien hans på Nørrebro i København.En liten, elektronisk superchip havner i Danmark i selskap med en indisk elefantekspert. Superchipene kan spore opp elefantene i zoo hvis de skulle stikke av. Men da Iqbal får tak i én av dem, viser det seg at chipen er utrolig mye kraftigere enn som så ? faktisk er den svaret på verdens energiproblemer, og dermed verdt mange milliarder. Minst! Men typisk nok tiltrekker denslags oppdagelser seg også mange lyssky individer, og Iqbal er snart i sentrum av en mildt sagt opptrappet konflikt.Om forfatteren:Manu Sareen er en engasjert og erkedansk indisk forfatter, politiker og immigrasjonskonsulent. For den første boken om Iqbal Farooq mottok han prisen for 'Årets børnebog 2006' av avisen Politiken. Boken skal også filmatiseresLes også:Iqbal Farooq og den svarte pierrot (2008)Iqbal Farooq og kronjuvelene (2009)

ISBN13 9788205397088

EAN 9788205397088