Internett

av (forfatter) og Nina Klausen (illustratør).

Gyldendal 2004 Innbundet

Boka handler om alt det som skjer på nettet, om å få nye venner fra hele verden, om nettverk og nettspill, kildekritikk og søppelpost. Det gis også råd til dem som vil vite mer om alle mulighetene som finnes, og om hva man bør passe på. Med register.

Forstå deg på nettet! Internett handler om alt det spennende som skjer på nettet, om å spille othello med rare australiere, om å føle seg utenfor og innenfor, om nettverk og nettspill, om kildekritikk og søppelpost. Her er gode råd og praktiske tips for deg som vil vite mer om hvilke muligheter som fins og hva det kan være lurt å være obs på.Boka er holdt i en lett og munter tone, og er begripelig forklart for lesere fra 13 år og oppover. Ikke fullt så unge lesere, med behov for en «avskumlifisering» av nettet, kan ha noe å hente her. Den inngår i serien Vitenskapsbiblioteket, som har sitt eget nettsted: http://vbloggen.no. Der finner leserne pekere og tilleggsstoff.

Utgivelsesår 2004

ISBN13 9788205331075