Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken inneholder en drøfting av informasjons- og kommunikasjonsteknologi i forhold til samfunn og skole, en fagdidaktisk del om internett og samfunnsfagene, undervisningseksempler med utgangspunkt i problemorientert læring, en kort innføring i internettjenestene og en oversikt over samfunnsfagsrelaterte internettadresser. Har litteraturliste og stikkordregister.
Omtale fra forlaget
I denne boka hevder forfatteren at skolen og politikerne ikke tar utfordringen fra informasjonssamfunnet alvorlig nok. Han mener at informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) utfordrer skolen både hva angår kunnskapssyn, pedagogisk metode og organisering. Boka inneholder en bred diskusjon av læring med IKT ut fra et læringsteoretisk perspektiv, og en fagdidaktisk veiledning for samfunnsfaglærere med en rekke gode undervisningsopplegg med bruk av IKT i læringsarbeidet for videregående skole og ungdomsskole. Den har også en enkel innføring i de viktigste Internett-tjenestene og en liste med Internettadresser som er gode å ha for samfunnsfaglærere.
Forlag Ad Notam Gyldendal
Utgivelsesår 1999
Format Heftet
ISBN13 9788241710582
EAN 9788241710582
Språk Bokmål
Sider 242
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket