Integrasjon av salgskanaler

serviceinnovasjon og strategi

av (forfatter).

Fagbokforlaget 2010 Heftet

Ingen bokelskere følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos Akademika Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra Den Norske Bokdatabasen

Boken viser at bedrifter fokuserer på produktene og salgskanalene når de lager en strategi, og mangler fokus på serviceinnovasjon. Boken bygger på en undersøkelse av netthandel i Norge. Den viser en rekke konkrete strategier for hvordan bedrifter kan implementere et multikanalperspektiv for å skape bedre tilfredshet, lojalitet og lønnsomhet. Med litteraturliste og stikkordregister.

Omtale fra forlaget

Kundene handler i flere salgskanaler som bedriftene har opprettet; de er multikanalkunder. Når over 90 % av befolkningen også handler over Internett, blir det enda viktigere å sette kundene eller brukerne i sentrum og skape verdier for dem. Som denne boken viser, setter bedriftene heller produktene eller kanalene i sentrum for strategien sin. De mangler fokus på serviceinnovasjon i strategien, og får ikke utnyttet det potensialet som ligger i å utvikle nettsider som gir høy tilfredshet, lojalitet og lønnsomhet. Boken bygger på den største undersøkelsen av netthandel som er gjort i Norge. Den presenterer resultater og nye mål for netthandel. Blant annet kommer det frem at de fleste kundene i varehandelen er multikanalkunder, og det er de som handler for mest, og er de mest lojale. En sentral konklusjon i boken er at bedriftene ikke må glemme de tradisjonelle kundene, som stort sett handler i den fysiske kanalen, selv om bedriftene oppretter en nettkanal. I et multikanalperspektiv er alle kundetyper like viktige. Boken viser en rekke konkrete strategier for hvordan bedrifter kan implementere et multikanalperspektiv, for å skape bedre tilfredshet, lojalitet og lønnsomhet.
Peder Inge Furseth er innovasjonsforsker ved Handelshøyskolen BI. Han er førsteamanuensis, har doktorgrad i sosiologi og er sosialøkonom. Han leder forskningsprosjektet «Verdidrevet serviceinnovasjon», og har ledet flere NFR-finansierte forskningsprosjekter. Furseth har undervist på lederutviklingskurs innen innovasjonsledelse og forretningsmodeller i Oslo og San Francisco i over 10 år. Furseth på nett: pifurseth.blogspot.com og twitter.com/pifurseth

Bokdetaljer

Forlag Fagbokforlaget

Utgivelsesår 2010

Format Heftet

ISBN13 9788245006308

EAN 9788245006308

Omtalt sted Norge

Språk Bokmål

Sider 177

Utgave 1

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Bokelskere som følger boka

0 bokelskere følger dette verket.

Se alle bokelskere som følger dette verket