I denne boka kan du lese om insekter som finnes i Norge. Her får vi blant annet vite hvordan insektene formerer seg og utvikler seg, hva de lever av, hvordan de beskytter seg og overlever vinteren. Har register.

INSEKTER

Selvfølgelig vet du godt hva et insekt er. Disse små skapningene finner vi jo nær sagt over alt rundt oss, og det er vel ingen som har unngått og stifte bekjentskap med en ubehagelig kløe etter myggstikk en sommerkveld. Men visste du at insektene er den mest tallrike dyregruppen på jorden? I dag vet vi om mer enn en million forskjellige insekter i verden, og bare i Norge kjenner vi ca. fjorten tusen forskjellige insekter. Hvis du klarte å samle sammen ett eksemplar av de forskjellige dyrene som finnes i landet vårt, ville ni av ti dyr være et insekt, og de finnes overalt . bortsett fra havet.
Selv om det er stor forskjell på en liten maur og en sommerfugl . for ikke å snakke om en ørliten bladlus . så har alle insekter noen felles trekk :
Et insekt er et lite dyr med seks bein og og et tynt skall utenpå kroppen, og dette skallet er insektets skjelett. I denne boka kan du ble kjent med de vanligste insektene vi finner i Norge, hvordan de . virker . og hvor de vanligste insektene vi finner i Norge, hvordan de . virker . og hvor de lever. Kom og bli med på en utrolig spennende reise til en verden det ikke alltid er så lett å få øye på !

Forlag Damm

Utgivelsesår 2000