Innhentet av fortiden

av (forfatter) og Elsa Frogner (oversetter).

Egmont Hjemmets bokforl. 2000 Innbundet

Døtrene planlegger den store festen for foreldrenes 40-års bryllupsdag da det uforståelige skjer: Moren tar livet av faren. Midt i sjokket og sorgen stilles døtrene Daphne, Kitty og Alex ovenfor en ny og fremmed virkelighet som slett ikke stemmer overens med deres rosenrøde barndomsminner. På hver sin måte blir de nødt til å se på familien med nye øyne. Mens de fortvilet forsøker å forstå sin barndom og foreldrenes liv, skjer det dramatiske ting i deres egne liv. Den eneste som bevarer roen, er moren. Ikke med et ord røper hun hva som fikk henne til å drepe. Ikke med et ord prøver hun å unnskylde eller forklare seg, selv om det betyr at hun vil bli dømt.

Daphne, Kitty og Alex har mistet sin far. Nå gjør de alt for å redde sin mor fra en lang fengselsstraff.

Forlag Egmont Hjemmets bokforl.

Utgivelsesår 2000