Omtale fra forlaget
Nå foreligger tredje reviderte utgave av boken. Forfatterne har holdt fast på bokens sterke sider, og boken gir en grunnleggende forståelse av strategifaget, redegjør for fagets status i dag og viser den historiske utviklingen innenfor strategi. I denne reviderte utgaven er eksempelmaterialet modernisert, slik at det passer til den kraftige endringstakten som skjer i bedriftenes omgivelser som følge av informasjonsteknologien. I tillegg understreker denne utgaven i større grad viktigheten av digital strategi og utnyttelse av immaterielle eiendeler. Boken fokuserer på at man trenger en tilpasningsdyktig strategi som basis for å manøvrere i en verden der endring er det eneste faste og globalisering er noe alle bedrifter må tilpasse seg. Bokens modell- og teoriapparat er oppdatert med den siste utviklingen innenfor teori og praksis. Boken er rettet mot ledere som ønsker en faglig oppdatering, og mot studenter som ønsker en grunnleggende innføring i strategifaget. Göran Roos er daglig leder av konsulentselskapet Intellectual Capital Services i London og innehar akademiske posisjoner i Australia og Finland. Georg von Krogh er professor i management og direktør for Institute for Management, University of St. Gallen i Sveits. Von Krogh er også aktiv konsulent i Europa og Nord-Amerika. Professor Johan Roos er daglig leder for forskningsinstituttet ImaginationLab i Lausanne, Sveits og konsulent for ledende globale organisasjoner.
Forlag Fagbokforlaget
Utgivelsesår 2002
Format Heftet
ISBN13 9788276747966
EAN 9788276747966
Språk Bokmål
Sider 334
Utgave 3
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket