Inn i fortida - ut i verden - i museet!

av (redaktør), Ragnhild Berge (redaktør) og Terje Brattli (redaktør).

Museumsforlaget og Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet. Vitenskapsmuseet 2015 Innbundet

Seminaret "Inn i fortida - ut i verden - i museet!" ble arrangert 13.-14. oktober 2011 i anledning 60-årsdagen til daværende direktør ved NTNU Vitenskapsmuseet, professor Axel Christophersen. Seminaret gjenspeilet Christophersens brede faglige fokus gjennom tre tema: empiriske og teoretiske tilnærminger til urban og historisk arkeologi, arkeologi i og med fremmede kulturer og i konfliktområder, og museumsinstitusjonenes muligheter for og utfordringer med å bidra til utviklingen av arkeologifaget. Sytten foredrag ble holdt under seminaret, og tretten av disse er presentert i denne boka.

Om bokserien:
Vitark er en bokserie som utgis i samarbeid mellom NTNU Vitenskapsmuseet, seksjon for arkeologi og kulturhistorie og Museumsforlaget. I denne serien presenterer vi ny nordisk forskning på arkeologifaglige problemstillinger.

Forlag Museumsforlaget Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet. Vitenskapsmuseet

Utgivelsesår 2015

Serie Vitark : acta archaeologica nidrosiensia (9)

Omtalt person Axel Christophersen

Språk Bokmål Flerspråklig Engelsk Svensk