Omtale fra forlaget
Hvordan kan barnehagen være et godt sted for inkludering i praksis? Hva skjer i møte mellom politiske føringer, samfunnsmessige endringer og barnehagefaglige perspektiver og kunnskap? Denne boka løfter fram hvordan målet om inkludering kan realiseres gjennom små og store hendelser i barnehagehverdagen. I boka konkretiseres det barnehagefaglige arbeidet med å sikre alle barn tilhørighet og deltakelse i barnehagens mangfoldige fellesskap. Den nye utgaven er gjennomarbeidet og endret i tråd med nyere forskning. Boka inneholder også et nyskrevet kapittel om fellesskapets fordeler og forutsetninger, og hvilke utfordringer det gir den spesialpedagogiske profesjonen. Boka henvender seg til studenter og lærere på bachelor- og masternivå i barnehagelærerutdanningen, og til alle med interesse for arbeid med inkludering i utdanningssammenheng. Anne-Lise Arnesen er bokas redaktør. De øvrige bidragsyterne er Julie Allan, Ragnhild Andresen, Tonje Kolle, Ann-Elise Kristoffersen, Ann Sofi Larsen, Eva Simonsen, Kjell-Arne Solli og Bente Ulla.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2024
Format E-bok
ISBN13 9788215073613
EAN 9788215073613
Språk Bokmål
Sider 302
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket