Omtale fra forlaget
Hovedtema for denne boka er inkluderende praksiser i skolen. På den ene siden belyser forfatterne sentrale intensjoner og retningslinjer. Det handler om hva som forstås med begrepet inkludering, hvilke verdier inkludering bygger på og ulike dimensjoner ved inkludering. På den andre siden gir boka kunnskap om gjennomføring av inkluderende praksiser, slik det utøves av sentrale aktører på ulike arenaer i skolesystemet – både av pedagogisk-psykologisk tjeneste, skoleledere, lærere, foreldre og elever. Selv om inkludering skal omfatte alle elever, har denne boka sitt primære søkelys på opplæringen for elever med behov for spesialundervisning. Disse elevene er ekstra sårbare, og det er viktig å belyse hvordan både intensjoner og praksiser ivaretar disse elevenes behov for tilpasning og fellesskap. Boka henvender seg til studenter innen lærerutdanning, pedagogikk og spesialpedagogikk, og den er også relevant for skoleledere, lærere, ansatte i PPT og forskere.
Forlag Cappelen Damm akademisk
Utgivelsesår 2023
Format E-bok
ISBN13 9788202810139
EAN 9788202810139
Språk Bokmål
Sider 239
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket