Ingrid og kokkene

av (forfatter) og Erik Jalland (illustratør).

Gyldendal 2000 Innbundet

I denne boken forteller forfatteren om sine kokkesønner, tolv i tallet. De er Norges beste kokker. Alle er, eller har vært, på Det norske kokkelandslaget, og de fleste har vært gjester hos Ingrid i Fjernsynskjøkkenet. På besøk hos sine sønner i deres respektive restaurantkjøkkener har Ingrid fått oppskrifter og menyer som lett kan brukes når vi inviterer til gjestebud hjemme. Kokkenes livretter fra gamle dager er også med. Her avsløres hemmeligheten med kjøttkaker, komle med og uten dott, fårikål og lammefrikassé, slik mor lager det. Med oppskriftsregister.

Ingrid Espelid Hovig, norske kokkers "mor", lager mat med landets beste kokker. I denne boken portretterer Ingrid landets beste kokker og lager fantastisk mat sammen med dem. Vi besøker kokkene på deres respektive restauranter og i hjemmemiljø. Kokkene byr på sine spesialiteter og sin barndoms favorittretter. Ingrid gir råd og guider oss inn i mesterkokkenes verden. Boken inneholder møtet med 12 kokker de fleste av den norgesmestere og noen internasjonale mestere! I tillegg til mat og oppskrifter møter vi en svært begeistret Ingrid i dialog med sine kokke- "sønner".

Utgivelsesår 2000

ISBN13 9788205252189