Ingen ond mann

av (forfatter) og Dennis Storhøi (oppleser).

Lind & Co 2024 Lydfil

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Abdi, den unge lederen for et av de kriminelle nettverkene i Stockholm vest, blir funnet drept ved en brygge ved Mälaren. Det lemlestede liket bærer spor av tortur, og kriminalinspektør Irina Kovic og teamet hennes blir kalt inn for å etterforske saken, under ledelse av statsadvokat Mats Ljunggren.

Drapet forventes å føre til mer vold, og politiet holder et våkent øye med to gjengledere i Abdis nabolag: Karim og Slobodan.

Men etterforskerne ser også koblinger til en tidligere gjengvoldtekt som et vitne forsøkte å stoppe ved å varsle politiet. I sentrum for den hendelsen sto en ung kvinne fra en eksklusiv del av Stockholm, familien hennes og kjæresten, en ambisiøs medisinstudent.

I skjæringspunktet mellom kriminalitet i forstedene og byens overklassemiljøer er det vanskelig å avgjøre hvem som er ond og hvem som er god. Prisen for å kjempe for rettferdighet er høy, og prisen for å forsvare rettferd for seg selv er kanskje enda høyere?

Forlag Lind & Co

Utgivelsesår 2024