Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
I bokens første del blir det teoretiske grunnlaget for tilpasset opplæring drøftet og beskrevet i forhold til ny opplæringslov og læreplanverket for den 10-årige grunnskolen. Del to er en gjennomgang av prinsipper for arbeid med individuelle opplæringsplaner med eksempler, mens tredje del omhandler forutsetninger for gjennomføringen av arbeidet. For lærere og spesialpedagoger. Har litteraturliste og stikkordregister.
Omtale fra forlaget
Forfatterne tar utgangspunkt i en av de største utfordringene som dagens skole står overfor; å skape en skole for alle, både organisatorisk og innholdsmessig. Utviklingen av individuelle opplæringsplaner kan være med på å sikre at også elever med særlige behov får en opplæring som er i samsvar med deres evner og forutsetninger. Boken er en revisjon av Individuelt læreplanarbeid fra 1992, og er revidert i tråd med ny opplæringslov, læreplanverket for den 10-årige grunnskolen og L97. Den er utformet som et konkret hjelpemiddel for lærere og spesialpedagoger.
Forlag Ad Notam Gyldendal
Utgivelsesår 1997
Format Heftet
ISBN13 9788241708022
EAN 9788241708022
Språk Bokmål
Sider 249
Utgave 2
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket4 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket