Illustrerte klassikere 1-5

av (opprinnelig forfatter), Neil Philip (opprinnelig forfatter), Bram Stoker (opprinnelig forfatter), Daniel Defoe (opprinnelig forfatter), Tudor Humphries (illustratør), Nick Harris (illustratør), Nilesh Mistry (illustratør), Julek Heller (illustratør), Tor Edvin Dahl (oversetter), Henning Kolstad (oversetter) og Dag Heyerdahl Larsen (oversetter).

Gyldendal 2003 Innbundet

Kong Arthur: Boken gjenforteller historien om Kong Arthur og ridderene av det runde bord. Den er illustrert med fotografier, tegninger, kart og bakgrunnsinformasjon som viser noe av virkeligheten bak alle legendene om Arthur. Robin Hood: Den legendariske helten Robin Hood som stjal fra de rike og ga til de fattige, er stadig like fascinerende. Boken er illustrert med fotografier, tegninger, kart og bakgrunnsinformasjon om livet i middelalderen i England. Dracula: Fortellingen handler om den grufulle blodsugende vampyren grev Dracula. Aladdin: Den magiske verdenen til Aladdin, Sjeherasad og Ali Baba åpner seg for leserne i denne utgaven av Tusen og én natt. Bli med inn i eventyrenes islamske middelalder, og møt rike sultaner, vakre prinsesser, fattige bønder og sleipe røvere. Kart og fakta viser virkeligheten bak historiene. Robinson Crusoe: Robinson Crusoe ignorerer farens råd og drar til sjøs. Han forliser på en øde øy, og i 28 år må han klare seg alene, uten annet enn sitt mot og noen forsyninger fra skipet. Kledd i geiteskinn bygger han et hjem, blir venner med dyrene på øya, og dyrker korn som han kan spise. Snart oppdager han at han ikke er alene.

Utgivelsesår 2003

ISBN13 9788205325678