Ild!

lidenskap, frelse og fortapelse

kriminalroman

Medz forl. 2006 Innbundet

Karin Hovard, den sensuelle konen til kapellanen i Vildvik by, blir funnet druknet. Halvt oppspist av fisk og krabber. Førstebetjent i Kripos, Tore Tingsten, har til å begynne med ikke mange spor i jakten på morderen. Etter hvert blir det klart at det er menneskenes lidenskaper, de erotiske og religiøse, som spiller hovedrollene i dramaet som rulles opp i den fredelige kystbyen, der mange er mulige mordere.

Karin Hovard, den sensuelle konen til kapellanen I Vildvik by, blir den 5. september 2001 funnet druknet. Halvt oppspist av fisk og krabber. Førstebetjent i Kripos, Tore Tingsten, har til å begynne med ikke mange spor i jakten på morderen(e). Etter hvert blir det klart at det er menneskenes lidenskaper, de erotiske og religiøse, som spiller hovedrollene i dramaet som rulles opp i den fredelige kystbyen, der mange er mulige mordere. De lokale satanistene er kan hende ikke de verste i et miljø der fanatisme, begjær og sjalusi styrer menneskenes handlinger. Midt i den stadig mer uhyggelige sensommeren gror likevel kjærligheten og medmenneskeligheten. Men hva med Karins to barn? Vil de også møte sin skjebne? Dag Coucheron (f.1938) er fra Oslo men bor på Nesodden, noen mil nord for Vildvik. Han er lege, spesialist i psykiatri, veileder i psykoterapi og psykoanalytiker. Tidligere utgitte bøker er "Stoffmisbruk, psykiatri og samfunn" (foredrag og essays), "Nattsider, dagboksblad" (prosalyrikk), "Fra en ung manns dagbok" (roman for ungdom) samt "Tid for terapi" (populærvitenskapelig om psykoterapi og psykiatri.) Som kriminalforfatter debuterer han med "Ild" - en roman om lidenskaper, fanatisme, erotikk, hat og hevn.

Forlag Medz forl.

Utgivelsesår 2006