Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Hovedfokus i boken er organisasjon, og det legges særlig vekt på kompetanse, innovasjon og service. Forfatteren argumenterer for bruk av serviceledelse som hovedprinsipp. Boken henvender seg primært til fagfolk og studenter innen IKT. Med litteraturliste, ordforklaringer og register.
Omtale fra forlaget
IKT og organisasjon . et kritisk blikk henvender seg primært til fagfolk og studenter innen IKT, men kan også brukes der IKT er kun et tilleggsfag. Hovedfokus i boken er organisasjon, fordi dette er en svakhet i mange IKT-løsninger. Særlig vekt legges på kompetanse, innovasjon og service, noe som er viktig både for offentlige og private virksomheter. I stor grad har IKT-løsninger vist seg å ha mangler innenfor disse områdene. Boken argumenterer for bruk av serviceledelse som hovedprinsipp. Dette innebærer at bedriften anvender et sett med overordnede prinsipper og metodikker for praktisk å møte kundens behov. Disse vil bli presentert i denne boken. Undertittelen et kritisk blikk omfatter også IKTs rammebetingelser. En av disse er økonomi og økonomifaget. Boken hevder at svakheter i økonomifaget er en av grunnene til dårlig nytte av IKT. Disse svakhetene blir særlig synlige i forbindelse med moderne satsinger, slik som elektronisk handel. "En solid gjennomgang av IKT-funksjonens mange oppgaver og utfordringer. Spesielt er jeg glad for at noen tar temaet servicekvalitet på alvor. Boken er et "must" for alle IKT-medarbeidere, -ledere og de som har et overordnet ansvar for IKT-funksjonen." Gunnar Bråthen, redaktør av e-guiden.no, rådgiver og tidligere IKT-sjef ved Handelshøyskolen BI Tore Audun Høie er konsulent i ledelse og IKT. Han er sivilingeniør med tilleggsutdannelse i ledelse fra Heriot-Watt University, og har dr.ing.-grad i IKT fra Danmarks Tekniske Universitet. Høie har utgitt tre bøker, to av dem på engelsk. Han er medforfatter i Håndbok i datasikkerhet - informasjonsteknologi og risikostyring (Tapir Akademisk Forlag, 2002), og har skrevet en lang rekke artikler, artikkelserier og foredrag. Høie er fagansvarlig for fagene Kundeservice og Datasikkerhet ved BI, og har gitt flere gjesteforelesninger, samt at han driver egen undervisning i IKT-ledelse og drift. Han har praksis fra Norsk Regnesentral, Christiani & Nielsen, IBM, A/S EDB og Norstar, med lederansvar i de to siste, og har vært selvstendig konsulent fra 1986. Høie har hatt oppdrag innen ledelse, strategi, service, drift, fremtidig teknologi osv., med store private og offentlige virksomheter som kunder.
Forlag Tapir akademisk forlag
Utgivelsesår 2002
Format Heftet
ISBN13 9788251917872
EAN 9788251917872
Språk Bokmål
Sider 489
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket