Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Målet med boken er å hjelpe lærere til å få innsikt i hvordan de kan arbeide med IKT. Forfatterne tar utgangspunkt i sosialkonstruktivistiske teorier om læring og har hele tiden fokus på undervisning og læring i klasserommet. Kommunikasjon og interaksjon mellom lærere, barn og datamaskiner er kjernen i læringsprosessene og boken har mange eksempler som kan inspirere lærere til å inkludere bruk av IKT i sin daglige undervisning. Boken er skrevet for studenter og praktiserende lærere. Med litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Hva kan IKT bidra med for å styrke barns læring? Hvordan tilpasse teknologi til det lærere allerede vet om undervisning og læring? Hvordan kan IKT bli integrert i den daglige undervisningen i klasserommet? Med fokus på pedagogikk svarer forfatterne på disse spørsmålene. Både Deirdre Cook og Helen Finlayson har lang erfaring med forskning og IKT-undervisning i Storbritannia. De legger vekt på interaksjonen mellom lærere, barn og datamaskiner og hvordan lærere praktisk kan tilrettelegge IKT-undervisning.
Forlag Gyldendal akademisk
Utgivelsesår 2003
Format Heftet
ISBN13 9788205305106
EAN 9788205305106
Språk Bokmål
Sider 190
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket