IFRS i Norge

en håndbok

av (redaktør), Steinar Sars Kvifte (redaktør) og Kjell Ove Røsok (redaktør).

Ernst og Young og Fagbokforlaget 2018 Heftet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

God kunnskap om innholdet i og anvendelsen av de internasjonale regnskapsstandardene IFRS (International Financial Reporting Standards) er sentralt for de som skal utarbeide og lese regnskapene for børsnoterte selskaper og andre selskaper som avlegger regnskap etter IFRS. Åttende utgave av artikkelsamlingen IFRS i Norge - en håndbok er først og fremst en samling av fagartikler som redegjør for og illustrerer anvendelsen av IFRS i praksis, og den vil være et godt supplement til internasjonal IFRS-litteratur for de som arbeider med IFRS til daglig. Den faglige tilnærmingen til temaene kombinert med stiliserte og praktiske eksempler gjør at boken også er godt egnet som lærebok i finansregnskapskursene på masterstudiene i revisjon og regnskap. I denne åttende utgaven av artikkelsamlingen er den mer regnskapsfaglige vinklingen i tidligere utgaver av IFRS i Norge gitt en noe mer praktisk tilnærming. Dette er gjort gjennom utstrakt bruk av eksempler i artiklene. I tillegg har vi inkludert en rekke «eksempler fra praksis» ved å presentere utdrag fra finansregnskapene til utvalgte selskaper.

Forlag Ernst og Young Fagbokforlaget

Utgivelsesår 2018