Omtale fra forlaget
Er det mulig å kjøpe et selskap for fire millioner kroner og så selge det etter tre år for 2,4 milliarder kroner? Det kunne vel ikke skjedd i virkeligheten ...? Jo, det var nettopp det som skjedde da virkelighetens Espen Askeladd i 2005 solgte Chess etter en kort og hektisk periode som selskapets leder og ansikt utad.
Idar Vollvik om PR handler om ”strategien” bak medieoppslagene med Idar Vollvik og er bygd opp rundt et spørsmål som mange har stilt seg: Hvordan klarte Idar Vollvik og Chess å få så mye medieoppmerksomhet, og hvor mye var all denne oppmerksomheten verdt som markedsføring av selskapet?
Forfatterne tar for seg ni medieutspill som ble iscenesatt for å gjøre Chess lønnsomt og salgbart, og der Nor PR, med PR-rådgiver Trond A. Skjelbred i spissen, var involvert. Skjelbred er derfor ansvarlig for disse og spørsmålene knyttet til dem. Blindheim tar for seg bokens teorideler under medieoppmerksomhet, personifisering og merkebygging. Vollviks rolle har vært å lese igjennom stoffet og kommentere det ut fra målsettingen med de ulike utspillene og hvilke effekter de hadde for Chess.
Forlag Cappelen Damm akademisk
Utgivelsesår 2009
Format Slide bound
ISBN13 9788202276904
EAN 9788202276904
Omtalt person Idar Vollvik
Språk Norsk bokmål
Sider 156
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket2 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket