Omtale fra forlaget
ICILS-studien (International Computer and Information Literacy Study) undersøker fjortenåringers digitale kompetanse og algoritmiske tenkning. Formålet med studien er å kartlegge hvor godt ungdommer er forberedt på studier, arbeidsliv og hverdagen i en digital verden. Studien gjør det også mulig å sammenligne resultater mellom ulike land og studere hvordan utviklingen av digital kompetanse endres over tid, og gir viktig innsikt i hvordan digitaliseringen påvirker skolen. ICILS har blitt gjennomført hvert femte år siden 2013, og Norge deltok både i 2013 og i 2023. Dette gir oss mulighet til å følge utviklingen av digital kompetanse over tid. I tredje runde deltok også Danmark, Finland og Sverige, noe som gir en unik mulighet til å sammenligne resultater og identifisere likheter og forskjeller mellom disse landene. Denne rapporten presenterer de første funnene for den tredje gjennomføringen av ICILS, sett med norske øyne, og gir en enkel beskrivelse av hovedresultatene. Rapporten er rettet mot et bredt publikum, spesielt skoleledere, lærere og andre som er interessert i den digitale tilstanden i norske skoler.
Forlag Cappelen Damm forskning
Utgivelsesår 2024
Format Heftet
ISBN13 9788202856175
EAN 9788202856175
Språk Bokmål
Sider 48
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket