I skyggen av Machiavelli

Falken forl. 2000 Innbundet

Attenårige Ulrik Fallet bor på en norsk kostskole. På grunn av reglementsbrudd må han slutte fjorten dager før tiden. Ved avskjeden får han for første gang høre navnet på foreldrene sine. Det blir også klart at det han visste om fortiden, var en konstruksjon. Med dyp mistro til samfunnet, fascinert av den italienske filosofen Machiavelli og støttet av sin åndelige bror, Edgar, kastes Ulrik ut i en tilværelse nesten uten sikkerhetsnett.

Attenårige Ulrik Fallet bor på en norsk kostskole. Pga. reglementsbrudd må han slutte fjorten dager før tiden.Ved avskjeden får han for første gang høre navnet på foreldrene sine. Det blir også klart at dét han visste om fortiden, var en konstruksjon. Med dyp mistro til samfunnet, fascinert av den italienske filosofen Niccolò Machiavelli og støttet av sin åndelige bror, Edgar, kastes Ulrik Fallet ut i en tilværelse nesten uten sikkerhetsnett.Hans outrerte personlighet gjør at jakten på opprinnelse og holdepunkter i livet blir preget av fordommer og en ungdoms kompromissløse iver.

Forlag Falken forl.

Utgivelsesår 2000