I Paulus' fotspor

en illustrert håndbok til Paulus' reiser

av (forfatter) og Lars Hoem (oversetter).

Hermon 2011 Innbundet

I denne boken forteller forfatteren om de stedene Paulus reiste til. Hvert kapittel handler om et særskilt sted, og gjør innledningsvis rede for Paulus' tilknytning til stedet. Vi besøker blant annet markedene i Aten, Korint og Efesos, gamle Galatia og øya Malta. Med skrifthenvisninger og stikkordregister.

Peter Walker benytter seg av sin ekspertise fra undervisning i bibelske studier, øser av sin rikholdige erfaring som reiseleder i landene i middelhavsområdet og lager en brukervennlig håndbok som er spekket med informasjon. Boken vil være til glede for både den som reiser og den som ikke gjør det. Forfatteren bygger i hovedsak på fremstillingen til Lukas i Apostlenes gjerninger og Paulus' egne brev. Ved hjelp av dette rekonstruerer han Paulus' utstrakte reisevirksomhet. Vi besøker noen av de viktigste stedene i den første menighetens historie. I Paulus' fotspor er gjennomillustrert med vakre fargebilder og kart, og gir et enestående tredimensjonalt portrett av en mann helt utenom det vanlige - drivkraften, kampene, oppdraget og samtiden.

Forlag Hermon

ISBN13 9788230208786