I journalistikkens grenseland

journalistrollen mellom marked og idealer

av (forfatter).

IJ-forlaget 2004 Heftet

1 bokelsker følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra forlaget

Hensikten med boken er å vise sentrale utviklingstrekk i yrket og sette det inn i en historisk og profesjonsteoretisk ramme. Grunnlagsmaterialet er en teoretisk modell samt dybdeintervjuer av 40 journalister og en større spørreundersøkelse blant journaliststudenter. Boken drøfter også konsekvensene for journalistrollen med hensyn til utviklingen av kommersialiseringen og økt eierskapskonsentrasjon.
I journalistikkens grenseland bruker Pierre Bourdieus «feltteori» sett i sammenheng med Anthony Giddens struktureringsteori for å drøfte samspillet mellom journalistikken og samfunnsutviklingen. Forfatteren bringer aktuelle eksempler fra Norge og andre land som viser at journalistrollen er utsatt for kommersielt press.

Bokdetaljer

Forlag IJ-forlaget

Utgivelsesår 2004

Format Heftet

ISBN13 9788271472047

EAN 9788271472047

Språk Bokmål

Sider 274

Utgave 1

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Bokelskere som følger boka

1 bokelsker følger dette verket.

Se alle bokelskere som følger dette verket