I fiendens klør

Schibsted 2010 Heftet

Andrine sitter i fangehuset i Stavanger, mistenkt for trolldom og for å ha noe med den store bybrannen å gjøre. Blir hun kjent skyldig, risikerer hun å bli brent som heks på bålet. Hun innser at hennes beste sjanse for å slippe unna med livet i behold, er å rømme. Splintkvinnen Agni har et syn som forteller henne at Andrine er i fare, og reiser til Stavanger for å finne henne. Hun vet ikke hvor hun skal lete, men hun vet at det haster.

Forlag Schibsted

• "Jomfrusteinene" av Hanna Sandvik
  • "Stormtatt" av Hanna Sandvik
  • "Skyggeskipet" av Hanna Sandvik
  • "Sølvkulens hemmelighet" av Hanna Sandvik
  • "For konge og fedreland - kvinner og menn i norsk krigshverdag 1550-1905" av Ørnulf Hodne
  • "Smaragdhjerte" av Yvonne Fjeld
  • "I månesigdens tegn" av Yvonne Fjeld