I eventyrland

av (redaktør), Laura Voipio (redaktør), Sidsel Mo Maartmann (redaktør), Kristiina Louhi (illustratør), Riikka Juvonen (illustratør), Juha Vuorinen (illustratør) og Øivind S. Jordfald (illustratør).

Bertmark 1993 Innbundet

Samleboksen «I eventyrland» inneholder fire flotte eventyrbøker som passer perfekt som dåpsgave eller bursdagsgave til de yngste. Bøkene kommer i en flott samleboks, som fint kan fungere som en «mini-bokhylle» til oppbevaring av bøkene.
Eventyrslottet - Klassiske eventyr:
Her kan man lese en rekke klassiske og kjente fortellinger fra hele verden. Bli med Askepott, Snehvit eller Katten med støvlene på deres eventyr. Følg Jack sin reise opp Bønnestengelen, eller Den stygge andungens fantastiske forvandling og mange flere perler fra eventyrenes verden.
Kjerringa med staven - Sang og dikt:
Her kan man lese dikt og regler, synge kjente og kjære sanger som alle generasjoner vil dra kjensel på. Har man muligheten til å spille et instrument er det noter på alle sangene, slik at man kan ha en hyggelig musikk stund sammen. Musevisa, Bamsens fødselsdag, Trollmors vuggesang og mange flere sanger som vil vekke gode følelser hos liten og stor.
Norske skatter - Klassiske fortellinger:
Her kan man lese en rekke av de store Norske eventyr skattene. Fortellinger av Bjørnstjerne Bjørnson, Jørgen Moe, Thorbjørn Egner, Alf Prøysen og Anne-Cath Vestly, for å nevne noen.
Les med meg - Moderne fortellinger:
Her kan man lese en rekke moderne fortellinger som er hentet fra alle verdens hjørner. Fortellinger som vil få frem tanker og refleksjoner hos både liten og stor, men som fortelles med kjente og kjære figurer, som Tante Sofie og Teskjekjerringa.

Forlag Bertmark

Utgivelsesår 1993