I draumar fær du

av (forfatter), Finn Coren (komponist) og Finn Coren (musiker).

Bard Records 2008 CD

Denne CD-en inneholder 35 tonesettinger av dikt og gjendiktinger av lyrikeren Olav H. Hauge. Det varierer fra enkle, akustiske spor med bare stemme og gitar eller cello, til store produksjoner med opptil 15 musikere, kor og blåsere.

Finn Coren har i snart åtte år holdt på med dette omfattende dobbelt-albumet der han har tonesatt over 30 dikt og gjendiktninger av dikteren Olav H. Hauge. Med dette albumet går Finn Coren enda dypere inn i samspillet mellom dikt og musikk. Han har valgt dikt fra alle Hauges samlinger, samt to av hans gjendiktninger. Coren utforsker Hauges mange sider; det lyriske, det tunge, det lengtende. Olav H. Hauge's enke Bodil Cappelen, og forlaget Det Norske Samlaget har vært positive til prosjektet hele veien, dette har betydd mye for gjennomføringen. Albumet er spilt inn i Lydkjøkkenet Studio, Oslo og produsert av Finn Coren og Øystein Vesaas 15 musikere i fra klassisk, jazz og rockemiljø har medvirket. Albumet inneholder et omfattende 32-siders hefte der diktene er trykket både i original og i engelske oversettelser av Robin Fulton. Album-konseptet inneholder også landskapsfotografier av fotograf Jen s Hauge frå Lærdal, samt to portretter av Hauge tatt av Morten Krogvold og Asbjørn Jensen.

Forlag Bard Records

Utgivelsesår 2008