Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Denne boka belyser hva slags dannelse som tåler de belastningene en kan møte i profesjonelt arbeid med mennesker. Forfatteren tar spesielt opp tre dimensjoner ved dannelsen: menneskesyn, kunnskapssyn og praksissyn. Samlet uttrykker de på flere måter en nyorientering i forståelsen av praksis og praktisk kunnskap. Boka passer for studenter i helse- og sosialfag, men kan også leses av erfarne yrkesutøvere. Har bibliografi.
Omtale fra forlaget
Denne boka tar opp hvilken type dannelse som tåler de belastninger man kan møte i profesjonelt arbeid med mennesker. Forfatterne skriver ut fra lang erfaring i slikt arbeid. Kapitlene tar spesielt opp tre dimensjoner ved dannelsen: menneskesyn, kunnskapssyn og praksissyn. Samlet uttrykker de på flere måter en nyorientering i forståelsen av praksis og praktisk kunnskap. Bokas redaktør er filosof og har gitt ut bøker om filosofi, utdannings- og vitenskapspolitikk og kunnskapsutvikling. Boka passer spesielt godt for studenter i helse- og sosialfag, men kan også representere en faglig utfordring i forhold til rådende oppfatninger av profesjonalitet mer generelt. Dette innebærer at boka også med fordel kan leses av så vel erfarne yrkesutøvere som hovedfags- og etter/videreutdaningsstudenter.
Forlag Gyldendal akademisk
Utgivelsesår 2002
Format Heftet
ISBN13 9788205304475
EAN 9788205304475
Språk Bokmål
Sider 210
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket