Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Forfatteren beskriver her sine møter med barn og unge med ADHD. Han viser hvordan man kan arbeide med barnets forståelse av seg selv på tvers av diagnosesystemer, genetikk og eventuell kjemisk ubalanse i hjernen, og beskriver hvordan den individuelle kontakten kan føres videre gjennom samarbeidsmøter på skolen. Boka er beregnet på fagfolk i barne- og ungdomspsykiatriske poliklinikker, i barnehager, barnevern og i kommunehelsetjenesten, samt foreldre.
Omtale fra forlaget
Forfatter Stein Lunde er klinisk pedagog og arbeider ved en barnepsykiatrisk klinikk. I denne boka beskriver han sine møter med barn og unge med ADHD. Lunde formulerer en holdning til problemet som resulterer i arbeid med barnets forståelse av seg selv, på tvers av diagnosesystemer, genetikk og en eventuell kjemisk ubalanse i hjernen - slik ADHD ofte blir forklart. En slik holdning som gjør at hjelpen som blir tilbudt, skal ha et videre perspektiv enn symptomlindring og tilpasning. Håper er at denne boken kan gi fagfolk fra BUP, PP-tjenesten, barnevern, skoler, foreldre og andre interesserte, en bedre forståelse av barn og unge som sliter med konsekvensene av ADHD.
Forlag Hertervig forl.
Utgivelsesår 2010
Format Heftet
ISBN13 9788282161282
EAN 9788282161282
Språk Bokmål
Sider 218
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket