Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken handler om hvor mye plass barnehager og skole skal ha i barns liv, i forhold til tiden barnet tilbringer i hjemmet sammen med familien sin. Forfatteren tar for seg utviklingen mot heldagsskole og heldøgnsbarnehager, og sammenligner situasjonen på begynnelsen av 1990-tallet med situasjonen i dag. Han spør om dette er en skadelig tilpasning av barn til de stadig mer dominerende pedagogiske institusjonene barnehage og skole, om kravet om tidligere og mer omfattende planlagt sosialisering kan gjøre barns opplæring dårligere, og hvordan en slik utvikling eventuelt kan møtes. Har litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Boken handler om hvor mye plass barnehager og skole skal ha i barns liv, i forhold til tiden barnet tilbringer i hjemmet sammen med familien sin. Forfatteren tar for seg utviklingen mot heldagsskole og heldøgnsbarnehager, og sammenligner situasjonen på begynnelsen av 1990-tallet med situasjonen i dag. Han spør om dette er en skadelig tilpasning av barn til de stadig mer dominerende pedagogiske institusjonene barnehage og skole, om kravet om tidligere og mer omfattende planlagt sosialisering kan gjøre barns opplæring dårligere, og hvordan en slik utvikling eventuelt kan møtes. Har litteraturliste.
Forlag Oplandske bokforlag
Utgivelsesår 2009
Format Heftet
ISBN13 9788275181631
EAN 9788275181631
Omtalt tid 1990-1999 2000-2009
Omtalt sted Norge
Språk Bokmål
Sider 70
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket