Hvordan smugle tonnevis med kokain - og leve lykkelig

av (forfatter) og Astrid Nordang (oversetter).

Vigmostad & Bjørke 2011 Innbundet

Boken forteller historien om en suksessfull kokainsmugler. Den gir et innblikk i hvordan kokaintrafikken egentlig foregår og hva som skal til for å lykkes i bransjen.

En av de mest avslørende bøker om organisert kriminalitet på flere tiår! Kokain var tidligere forbundet med de rike og de veldig rike. Sannheten er at kokainen er blitt demokratisert, den er tilgjengelig for alle og til lavere priser enn før. Årsaken er selvsagt at Vest-Europa flommer over av kokain. Og det er kokainen som skaper markedet ... Den italienske prisbelønte journalisten Luca Rastello har intervjuet en av de store og viktige bakmennene for kokaintrafikken. Det er blitt en historie om respektable forretningsmenn. Bildene vi får gjennom massemediene av fattige smuglere som har fylt hulrom i kroppen med kokain, er stort sett falske. Falske i den betydning at disse «muldyrene» sendes ut for å bli tatt slik at de viktige smuglerrutene forblir inntakt. Og smuglingen til Europa involverer mange, fra nynazistiske grupper til personer med respektable fasader. Oversatt av Astrid Nordang «Brilliant» The Daily Telegraph «Et unikt innblikk i kokainhandelen» Time Out

Forlag Vigmostad & Bjørke

ISBN13 9788241906695