Hvordan lykkes som konsulent?

det enkle er ofte det vanskeligste

av (forfatter).

Fagbokforlaget 2013 Heftet

2 bokelskere følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp boka hos Akademika Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra forlaget

Konsulentyrket er ikke for alle, men det er mulig å finne ut om du egner deg, skriver Trond Albert Skjelbred i denne praktisk orienterte og lettleste boken. Skjelbred har i 20 år jobbet som konsulent i noen av landets ledende konsulentselskaper. Basert på sin erfaring beskriver han ti avgjørende egenskaper for å lykkes i denne rollen, eller i arbeidslivet generelt. Med seg som skribenter har han anerkjente toppledere, kunstnere, forfattere, tenkere, forskere, redaktører og konsulenter med bred og lang erfaring. Deriblant Hans Geelmuyden, som har skrevet forordet, Harald Norvik, Torger Reve, Jens E. Kjeldsen, Inger G. Stensaker, Frode Grytten, Eivind Gullberg Jensen og Sven Egil Omdal og mange flere. De bidrar alle med å tenke fritt rundt de temaene som forfatteren tar opp, som evnen til å lytte, til å bygge og vedlikeholde relasjoner, til å begeistre, til å være selvgående, til å ha stayerevne, til å være empatisk, til å ha integritet, til å ha analytiske evner, til å være kreativ og til å kunne selge. Hvert kapittel er selvstendig, og kan leses uavhengig av hverandre. Boken er for alle som ønsker å lykkes i jobben, men er primært skrevet for deg som er konsulent, eller som ønsker å bli det. Med «konsulent» menes en person som har en fri rolle, som har et selvstendig salgs- og inntjeningsansvar, og som i betydelig grad har tette relasjoner til egne kunder. Bokens undertittel, Det enkle er ofte det vanskeligste, viser til at det ofte er de små tingene som avgjør hvorvidt du lykkes. Trond Albert Skjelbred er medeier og partner i kommunikasjonsbyrået NOR PR. Han har tidligere arbeidet i Geelmuyden.Kiese og PwC. Han har vært rådgiver for noen hundretalls bedrifter i flere titalls bransjer. Han er hovedforfatter av boken Idar Vollvik om PR, skriver faste gjestekommentarer i Kapital og er hyppig benyttet som PR-ekspert i norske medier. Skjelbred er utdannet siviløkonom fra Norges Handelshøyskole (NHH).

Bokdetaljer

Forlag Fagbokforlaget

Utgivelsesår 2013

Format Heftet

ISBN13 9788245014358

EAN 9788245014358

Språk Bokmål

Sider 247

Utgave 1

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Bokelskere som følger boka

2 bokelskere følger dette verket.

Se alle bokelskere som følger dette verket