Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken omhandler en ny æra innenfor organisasjons- og ledelsesforskning, med potensielt store konsekvenser for hvordan vi jobber i kunnskapssamfunnet. Boken formulerer en ny teori om menneskelig organisatorisk aktivitet fundert på kompleksitetstenkning. Har register og litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Boken tar for seg læring og kunnskapsutvikling sett i lys av kompleksitetsteorien og utfordrer en rekke sannheter i organisasjonsfaget. Denne versjonen er oversatt og tilrettelagt for norske forhold av Stig O. Johannessen. Dette er en oversatt og bearbeidet norsk versjon av en av Professor Ralph D. Stacey.s viktigste bøker, hvor det skisseres en helt annen måte å tenke omkring læring og kunnskapsutvikling enn hva som er vanlig. Det rettes skarp kritikk mot den dominerende systemiske forståelsen av læring og kunnskap, og de forenklingene som kommer til uttrykk innenfor organisasjonslæring, lærende organisasjoner og kunnskapsledelse. Det argumenteres for et radikalt prosessuelt syn på kunnskap hvor kunnskap aldri kan forstås utenfor den erfaring vi gjør oss i sosiale relasjoner. Boka gir et innblikk i banebrytende nye tanker og teorier omkring læring og kunnskapsutvikling med potensielt store konsekvenser for hvordan vi jobber i kunnskapssamfunnet. Målgruppe: Alle som er opptatt av læring og kunnskapsutvikling, enten i forbindelse med skole og utdanning eller i virksomheter. Dette er første bok i serien "Kompleksitet og ledelse i organisasjoner"
Forlag Gyldendal akademisk
Utgivelsesår 2008
Format Heftet
ISBN13 9788205355224
EAN 9788205355224
Serie Kompleksitet og ledelse i organisasjoner
Språk Bokmål
Sider 285
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket